Vodič korak po korak

Administrativni postupci:


Prijava na javni konkurs za žensko preduzetništvo

  • Odlukom o budžetu Opštine Bar, kroz posebnu budžetsku liniju, opredjeljuju se sredstva namijenjena za podršku ženskom preduzetništvu.
  • Komisija za raspodjelu sredstava za podršku ženskom preduzetništvu raspisuje Konkurs, koji je otvoren 30 dana, od dana objavljivanja.
  • Konkurs se objavljuje u jednom dnevnom listu, putem web sajta Opštine, lokalnog javnog emitera i na drugi pogodan način.
  • Po prijemu i zavođenju obrazaca za podnošenje prijave na Građanskom birou Opštine Bar, prijave se prosljeđuju Sekretarijatu za lokalni ekonomski razvoj, preko tehničkog sekretara.
  • Sekretar Sekretarijata za lokalni ekonomski razvoj preko interne dostavne knjige, primljene prijave signira na rukovodioca Odjeljenja za preduzetništvo i inovacije.
  • Nakon isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs, vrši se zakazivanje sjednice Komisije, na kojoj se otvaraju zapečaćene koverte sa dokumentima podnosioca zahtjeva. Komisija vrši provjeru ispunjenosti uslova Konkursa, nakon čega, u slučaju nedostajuće dokumentacije, poziva kandidatkinje na dopunu iste u roku od 3 dana, od dana prijema poziva. Komisija donosi Odluku o raspodjeli sredstava za podršku ženskom preduzetništvu, na osnovu utvrđene rang liste, u roku od 30 dana od dana zatvaranja Konkursa.
  • U roku od 10 dana od dana donošenja Odluke, predsjednik Opštine zaključuje ugovor sa odgovornim licem u društvu/preduzetnicom kojoj su odobrena sredstva, čime se uređuju međusobna prava i obaveze, način korišćenja sredstava, izvještavanje i nadzor nad realizacijom biznis plana.

Potrebna dokumenta za preduzetnice koje započinju biznis:

  1. Prijava na konkurs
  2. Forma za biznis plan (potrebne su 3 štampane i 1 elektronska verzija na CD-u)
  3. Izjava o pomoći male vrijednosti
  4. Fotokopija lične karte
  5. Potvrda nadležnih organa Opštine Bar o uredno izmirenim obavezama po osnovu poreza na nepokretnost
  6. Pismo preporuke ili namjere

Preduzetnice i privredna društva koja planiraju razvoj/unapređenje poslovanja:

  1. Prijava na konkurs
  2. Forma za biznis plan (potrebne su 3 štampane i 1 elektronska verzija na CD-u)
  3. Izjava o pomoći male vrijednosti
  4. Fotokopija lične karte
  5. Potvrda nadležnih organa Opštine Bar o uredno izmirenim obavezama po osnovu poreza na nepokretnost
  6. Pismo preporuke ili namjere
  7. Rješenje o upisu krajnjeg korisnika u centralni registar privrednih subjekata, odnosno registar nadležnog opštinskog organa
  8. Potvrda Poreske uprave o urednom izmirivanju poreza i doprinosa (ne stariju od 30 dana)
  9. Rješenje o registraciji za PDV ako je krajnji korisnik obveznik PDV-a
  10. Statut društva
  11. Original ili ovjerena kopija obrasca ovjerenih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje (OP) i važeći karton deponovanih potpisa
  12. Komplet obrazaca za godišnje račune (bilans stanja, bilans uspjeha, bruto bilans – zaključni list, analitika kupaca i dobavljača) za prethodnu godinu, izuzev kod preduzetnica koje nijesu u obavezi da sastavljaju finansijske izvještaje
  13. Odgovarajući obrazac za posljednji mjesec uplate poreza i doprinosa za zaposlene ovjeren od Poreske uprave, kao dokaz o broju zaposlenih

Prijava na Konkurs i prateća dokumentacija predaje se u zatvorenoj i zapečaćenoj koverti sa naznakom “Prijava na Javni konkurs za raspodjelu sredstava za podršku ženskom preduzetništvu” u Građanskom birou Opštine Bar ili se šalju poštom na adresu “Bulevar Revolucije 1, 85000 Bar – Sekretarijat za lokalni ekonomski razvoj.

Kontakt

Građanski Biro:

030/ 301-498

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30

Lokalni ekonomski razvoj:

ekonomskirazvoj@bar.me

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30


Prijava na javni konkurs za učešće u Programu podsticanja razvoja preduzetništva

  • Odlukom o budžetu Opštine Bar, kroz posebnu budžetsku liniju, opredjeljuju se sredstva namijenjena za podršku ženskom preduzetništvu.
  • Komisija za raspodjelu sredstava za podršku ženskom preduzetništvu raspisuje Javni poziv, koji je otvoren 45 dana, od dana objavljivanja.
  • Javni poziv se objavljuje u jednom dnevnom listu, putem web sajta Opštine, lokalnog javnog emitera i na drugi pogodan način.
  • Po prijemu i zavođenju obrazaca za podnošenje prijave na Građanskom birou Opštine Bar, prijave se prosljeđuju Sekretarijatu za lokalni ekonomski razvoj, preko tehničkog sekretara.
  • Sekretar Sekretarijata za lokalni ekonomski razvoj preko interne dostavne knjige, primljene prijave signira na rukovodioca Odjeljenja za preduzetništvo i inovacije.
  • Nakon isteka roka za podnošenje prijava na Javni poziv, vrši se zakazivanje sjednice Komisije, na kojoj se otvaraju zapečaćene koverte sa dokumentima podnosioca zahtjeva. Komisija vrši provjeru ispunjenosti uslova Konkursa, nakon čega, u slučaju nedostajuće dokumentacije, poziva kandidatkinje na dopunu iste u roku od 5 dana, od dana prijema poziva. Komisija donosi Odluku o raspodjeli sredstava za podršku ženskom preduzetništvu, na osnovu utvrđene rang liste, u roku od 30 dana od dana zatvaranja Javnog poziva.
  • U roku od 10 dana od dana donošenja Odluke, predsjednik Opštine zaključuje ugovor sa podnosiocima prijava kojima su odobrena sredstva, čime se uređuju međusobna prava i obaveze, način korišćenja sredstava, izvještavanje i nadzor nad realizacijom biznis plana.

Potrebna dokumenta:

Kontakt

Građanski Biro:

030/ 301-498

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30

Lokalni ekonomski razvoj:

ekonomskirazvoj@bar.me

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30


Prijava zanatske djelatnosti

Građanski Biro:

Potrebno je dostaviti

  1. Obrazac za prijavu zanata (Potrebna 2 primjerka)
  2. Rješenje o registraciji Društva u Centralnom registru Privrednih subjekata (Uputstvo za registraciju )
  3. Dozvola za privremeni boravak i rad stranaca (Uputstvo)
  4. Dokaz o izvršenoj uplati poreza na nepokretnosti podnosioca zahtjeva
  5. Potvrda od Doo ,, Komunalne djelatnosti” Bar o izmirenim obavezama za odvoz smeća
    1. Zahtjev dostaviti elektronski putem mejla ili u arhivu društva( Kontakt )
    2. Uz zahtjev neophodno je i dostaviti obavezan dokaz o uplati u iznosu od 3,63 eura
  6. Potvrda od Doo „Vodovod i kanalizacija“ Bar (Kontakt) o izmirenim obavezama za vodu  (Uputstvo)
  7. Dokaz o izvršenoj uplati administrativne takse
  8.  Opciono:
    • Promjena podataka iz Prijave 2.00 €
    • Brisanje iz registra 2.00 €

Način plaćanja:

  1. Dokaz o izvršenoj uplati poreza na nepokretnosti podnosioca zahtjeva ( elektronski )
  2. Dokaz o izvrsenoj uplati administrativne takse od 2.00 € (žiro račun :  510-8096777-61- Opština Bar – administrativna taksa)

Kontakt

GRAĐANSKI BIRO:

+382 30 301 498

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30

Sekretarijat za privredu:

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30


Rješenje za obavljanje taksi djelatnosti

Građanski Biro:

  • Uredno popunjen i pečatom ovjeren zahtjev podnosioca za dobijanje rješenja za javni prevoz putnika – auto-taksi prevoz u unutrašnjem saobraćaju i prevoza putnika sa pratećom dokumentacijom se predaje na Građanskom birou.
  • Samostalni referent zadužen za prijem zahtjeva zahtjev evidentira u djelovodni protokol i ovjerava prijemnim štambiljem.Samostalni referent ovlašćen za prijem zahtjeva svakog radnog dana primljene zahtjeve za dobijanje rješenja predaje Sekretaru sekretarijata za privredu preko tehničkog sekretara.

Sekretarijat za privredu:

  • Nakon izvršenog uvida Sekretar sekretarijata preko interne dostavne knjige zahtjeve za dobijanje rješenja za javni prevoz putnika u unutrašnjem saobraćaju auto taksi prevoz putnika i prevoza putnika signira na ovlašćeno službeno lice – samostalnog savjetnika i za privredu.
  • Samostalni savjetnik I za privredu vrši uvid u podnijet zahjev za dobijanje rješenja za javni prevoz putnika auto-taksi prevoza u unutrašnjem saobraćaju i prevoza putnika, i ukoliko ne utvrdi nedostatke u podnijetoj dokumentaciji uz podnijeti zahtjev izdaje rješenje.
    • Ukoliko utvrdi nedostatke u podnijetoj dokumentaciji uz podnijeti zahtjev samostalni savjetnika I za privredu, pismenim putem šalje poziv za dopunu podneska i poziv za stranku.
      • Ukoliko podnosioc zahtjeva dopuni zahtjev u roku koji je odredilo ovlašćeno službeno lice (samostalni savjetnik I za privredu), smatra se da je podnesak bio uredan od dana podnošenja zahtjeva i izdaje se rješenje, licenca i izvod licence za javni prevoz putnika – auto taksi prevoz; a ukoliko se radi o prevozu putnika, onda se izdaje samo rješenje.
      • Ukoliko se zahtjev za izdavanje rješenja ne dopuni u roku koji je odredio samostalni savjetnik i za privredu, stranci se šalje obavještenje o rezultatima ispitnog postupka i određuje rok u kom se stranka može izjasniti o samim rezutatima.
        • Ukoliko se tražena dokumentacija ne dostavi samostalni savjetnik I za privredu donosi rješenje o odbijanju zahtjeva.
  • Obrađena rješenja, potpisana od strane samostalnog savjetnika I za privredu se dostavljaju tehničkom sekretaru, koji ih podnosi Sekretaru sekretarijata radi uvida u sprovedene upravne aktivnosti I podnijetu dokumentaciju. Nakon uvida u isto, Sekretar sekretarijata potpisuje i ovjerava rješenja.
  • Potpisana i ovjerena rješenja samostalni savjetnik I za privredu dostavlja tehničkom sekretaru sa dostavnicama. Tehnički sekretar putem interne dostavne knjige rješenja dostavlja podnosiocu zahtjeva (ukoliko sam podnosioc nije došao po rješenje u službene prostorije Sekretarijata za privredu), Službi komunalne policije i Poreskoj upravi.

KONTAKT

GRAĐANSKI BIRO:

+382 30 301 498

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30

Sekretarijat za privredu:

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30


Turizam

Građanski Biro:

Potrebna dokumenta:

  • Pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu:
    • Fizička lica:
      • Prijava za fizičko lice
      • Dokaz o svojini – list nepokretnosti,
      • Kopija lične karte ili putne isprave za stranca, ukoliko je podnosilac prijave fizičko lice
      •  Dokument za objekat:
        • a) rješenje o tehničkom prijemu ili
        • b) građevinska dozvola ili
        • c) ukoliko se radi o bespravno podignutom objektu, dostaviti potvrdu o podnijetom zahtjevu za legalizaciju objekta, kod nadležnog Sekretarijata Opštine Bar.
      • Popunjen Obrazac za upis u Centralni turistički registar
      • Izjava o ispunjenosti minimalno – tehničkih uslova u pogledu prostora, opreme i sredstava za obavljanje ugostiteljske djelatnosti (ovjerena kod notara)
      • Punomoćje koje glasi na podnosioca zahtjeva, ukoliko vlasnik ili član domaćinstva vlasnika objekta ne podnosi zahtjev lično i ne prisustvuje prilikom kategorizacije objekta.
      • Dokaz o izvršenoj uplati 5.00 Eura administrativne takse, (žiro račun : 510-8096777-61- SO Bar – administativne takse),
      • Potvrda od Doo ,, Komunalne djelatnosti” Bar o izmirenim obavezama za odvoz smeća
        1. Zahtjev dostaviti elektronski putem mejla ili u arhivu društva(Kontakt)
        2. Uz zahtjev neophodno je i dostaviti obavezan dokaz o uplati u iznosu od 3,63 eura
      • Potvrda od Doo „Vodovod i kanalizacija“ Bar (Kontakt) o izmirenim obavezama za vodu  (Uputstvo)
      • Dokaz o izmirenom porezu na nepokretnost podnosioca zahtjeva
    • Preduzetnici i DOO
      • Prijava za preduzetnike i DOO
      • Dokaz o registraciji – upis u CRPS Podgorica
      • Akt o osnivanju Društva (Ugovor, Odluka), za DOO,
      • Dokaz o svojini (list nepokretnosti) ili ugovor o pravu korišćenja (zakup) ugostiteljskog objekta, odnosno zemljišta za kamp.
      • Kopija lične karte ili putne isprave za stranca
      • Dokument za objekat:
        • a) rješenje o tehničkom prijemu ili
        • b) građevinska dozvola ili
        • c) ukoliko se radi o bespravno podignutom objektu, dostaviti potvrdu o podnijetom zahtjevu za legalizaciju objekta, kod nadležnog Sekretarijata Opštine Bar.
      • Popunjen Obrazac za upis u Centralni turistički registar
      • Izjava o ispunjenosti minimalno – tehničkih uslova u pogledu prostora, opreme i sredstava za obavljanje ugostiteljske djelatnosti (ovjerena kod notara)
      • Punomoćje koje glasi na podnosioca zahtjeva, ukoliko vlasnik ili član domaćinstva vlasnika objekta ne podnosi zahtjev lično i ne prisustvuje prilikom kategorizacije objekta.
      • Dokaz o izvršenoj uplati 5.00 Eura administrativne takse, (žiro račun : 510-8096777-61- SO Bar – administativne takse),
      • Potvrda od Doo ,, Komunalne djelatnosti” Bar o izmirenim obavezama za odvoz smeća
        1. Zahtjev dostaviti elektronski putem mejla ili u arhivu društva(Kontakt)
        2. Uz zahtjev neophodno je i dostaviti obavezan dokaz o uplati u iznosu od 3,63 eura
      • Potvrda od Doo „Vodovod i kanalizacija“ Bar (Kontakt) o izmirenim obavezama za vodu  (Uputstvo)
      • Dokaz o izmirenom porezu na nepokretnost podnosioca zahtjeva
  • Pružanje ugostiteljskih usluga u kampu:
    • Fizička lica:
      • Prijava za fizičko lice
      • Dokaz o svojini – list nepokretnosti,
      • Kopija lične karte ili putne isprave za stranca, ukoliko je podnosilac prijave fizičko lice
      • Rješenje nadležnog organa za korišćenje privremene lokacije za pružanje usluga kampovanja – Služba Glavnog gradskog arhitekte
      • Zapisnik o inspekcijskom pregledu – Komunalne policija, Opština Bar ( podnijeti zahtjev nakon dobijanja rješenja Glavnog gradskog arhitekte)
      • Popunjen Obrazac za upis u Centralni turistički registar
      • Izjava o ispunjenosti minimalno – tehničkih uslova u pogledu prostora, opreme i sredstava za obavljanje ugostiteljske djelatnosti (ovjerena kod notara)
      • Punomoćje koje glasi na podnosioca zahtjeva, ukoliko vlasnik ili član domaćinstva vlasnika objekta ne podnosi zahtjev lično i ne prisustvuje prilikom kategorizacije objekta.
      • Dokaz o izvršenoj uplati 5.00 Eura administrativne takse, (žiro račun : 510-8096777-61- SO Bar – administativne takse),
      • Potvrda od Doo ,, Komunalne djelatnosti” Bar o izmirenim obavezama za odvoz smeća
        1. Zahtjev dostaviti elektronski putem mejla ili u arhivu društva(Kontakt)
        2. Uz zahtjev neophodno je i dostaviti obavezan dokaz o uplati u iznosu od 3,63 eura
      • Potvrda od Doo „Vodovod i kanalizacija“ Bar (Kontakt) o izmirenim obavezama za vodu  (Uputstvo)
      • Dokaz o izmirenom porezu na nepokretnost podnosioca zahtjeva
    • Preduzetnici i DOO:
      • Prijava za preduzetnike i DOO
      • Dokaz o registraciji – upis u CRPS Podgorica
      • Akt o osnivanju Društva (Ugovor, Odluka), za DOO,
      • Dozvola za privremeni boravak i rad (MUP CG) za izvršnog direktora društva/preduzetnika – strano lice
      • Dokaz o svojini – list nepokretnosti
      • Kopija lične karte ili putne isprave za stranca
      • Rješenje nadležnog organa za korišćenje privremene lokacije za pružanje usluga kampovanja – Služba Glavnog gradskog arhitekte
      • Zapisnik o inspekcijskom pregledu – Komunalne policija, Opština Bar ( podnijeti zahtjev nakon dobijanja rješenja Glavnog gradskog arhitekte)
      • Popunjen Obrazac za upis u Centralni turistički registar
      • Izjava o ispunjenosti minimalno – tehničkih uslova u pogledu prostora, opreme i sredstava za obavljanje ugostiteljske djelatnosti (ovjerena kod notara)
      • Punomoćje koje glasi na podnosioca zahtjeva, ukoliko vlasnik ili član domaćinstva vlasnika objekta ne podnosi zahtjev lično i ne prisustvuje prilikom kategorizacije objekta.
      • Dokaz o izvršenoj uplati 5.00 Eura administrativne takse, (žiro račun : 510-8096777-61- SO Bar – administativne takse),
      • Potvrda od Doo ,, Komunalne djelatnosti” Bar o izmirenim obavezama za odvoz smeća
        1. Zahtjev dostaviti elektronski putem mejla ili u arhivu društva(Kontakt)
        2. Uz zahtjev neophodno je i dostaviti obavezan dokaz o uplati u iznosu od 3,63 eura
      • Potvrda od Doo „Vodovod i kanalizacija“ Bar (Kontakt) o izmirenim obavezama za vodu  (Uputstvo)
      • Dokaz o izmirenom porezu na nepokretnost podnosioca zahtjeva

KONTAKT

GRAĐANSKI BIRO:

+382 30 301 498

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30

Sekretarijat za privredu:

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30


Plaćanje poreza za nepokretnost

  1. Podnosilac zahjteva dostavlja popunjen obrazac u kancelariju 128 na prvom spratu zgrade Opštine ili putem mejla na lokalnijavniprihodi@bar.me
  2. Nakon pregleda dostavljenog zahtjeva u sistemu se provjera da li je podnosilac zahtjeva izmirio obaveze po osnovu poreza na nepokretnost
    • Ukoliko obaveze po osnovu poreza na nepokretnost nisu izmirene Ovlašćeni službenik kontaktira podnosioca zahtjeva
    • Ukoliko su obaveze izmirene ovlašćeni službenik dostavlja potvrdu na potpis Sekretaru Sekretarijata za finansije
  3.  Službenik obavještava podnosioca zahtjeva kada može uzeti potpisanu potvrdu o izmirenim obavezama po osnovu poreza na nepokretnost

Sekretarijat za Finansije:

tel: +38230301448

Rad sa strankama: 08:30 – 14:00

Pauza: 10:00 – 10:30